De Brico-Bus du Médoc ondersteunt gezinnen met lage inkomens door het opzetten van doe-het-zelfevenementen en woningrenovatieprojecten. Begunstigden worden verwezen door maatschappelijk werkers en projecten worden goedgekeurd door een technisch toezichtcomité. Daarnaast organiseert de organisatie evenementen voor mensen die in bepaalde woningen, wijken of gemeenten wonen.

Het werk van de Brico-Bus du Médoc smeedt banden tussen verschillende bewoners en stelt hen in staat betrokken te raken door hun doe-het-zelf en interpersoonlijke vaardigheden goed te gebruiken. Het helpt gezinnen ook om de controle over hun huis te nemen.

In 17-18 ondersteunen we de werkingskosten van de actie Brico-Bus Médoc, waardoor we 5 sites in de Médoc kunnen ondersteunen. In 18-19 staan ​​we de aankoop van een voertuig toe om de acties van de vereniging te vergemakkelijken en om meer jonge mensen in de burgerdienst en vrijwilligers die geen vervoer hebben te mobiliseren.

Financiëring: € 20.000 in 2017-2018 / € 10.000 in 2018-2019 / € 10.000 in 2019-2020

Ontdek onze partner :

Médoc, FrankrijkOndersteund in: 2018/2019/2020

Enkele kerncijfers

sites die zijn getarget in de Médoc

werving van burgerdienst in de regio

renovatieproject met 5 jongeren uit de Médoc

Getuigenissen

Het hoogtepunt van de sites is het geluk en de energie van kinderen zien wanneer ze meewerken aan het werk in hun kamers.

Lorenzo BORZACCHINI
Technisch Animator bij CBNA

Wat ik op prijs stelde, is dat ik anderen kon helpen met hun projecten

Géraldine MONTERON
Vrijwilligers bij CBNA

Toen ik kwam om de balans op te maken van onze ondersteunde rehabilitatie-actie, was mevrouw T. erg trots om me alle veranderingen te laten zien die in haar huis waren aangebracht. Wat nog belangrijker is, mevrouw T. vertelde me dat ze met dit hernieuwde vertrouwen haar zoektocht naar werk had hervat. Twee maanden later begon ze een arbeidsintegratiecontract bij een vereniging bij haar in de buurt.

Alexis TRILLARD
Projectcoördinator bij Les Compagnons