Na 2 jaar actief te zijn, wil de vereniging in 2019 een Integratiebedrijf creëren dat samen zal werken met het Atelier Chantier d’Insertion. Zo kan het zijn knowhow en het werk van elk individu professionaliseren, om een parcours te bieden aan haar medewerkers en haar omzet te ontwikkelen om haar eigen vermogen te versterken door gerestaureerde of gemaakte meubels te verkopen. Met dit in gedachten wil de organisatie haar apparatuur op peil brengen door een nieuwe cirkelzaag-freesmachine aan te schaffen.

In 2018/2019: We financieren de aankoop van deze nieuwe machine waarmee werknemers veilig en met de precisie kunnen werken die nodig is voor de fabricage van op maat gemaakte meubels van gerecycled hout. We moedigen dit project aan op het kruispunt van professionele integratie, knowhow en cultuur.

In 2019/2020: We ondersteunden de lancering van een nieuw lasatelier

Financiëring: € 16.158 in 2018-2019 / € 12.360 in 2019-2020

Ontdek onze partner :

Soissons, FrankrijkOndersteund in: 2019/2020

Enkele kerncijfers

medewerkers in integratie,

58% van hen vindt een baan of opleiding

ton hout verzameld per jaar

klanten

(particulieren, professionals, gemeenschappen)

Getuigenissen

Het is onze wens om het afval dat we produceren op ons grondgebied te kunnen behouden om op lokaal niveau waarde en banen te creëren.

Benoit Renard

In beelden