De meeste vrijwilligers van Stichting De Kempen Specials (DKS) hebben een kind of een familielid met autisme. Ze begrijpen dus heel goed het gevoel van eenzaamheid en uitsluiting dat deze kinderen en jongeren kunnen voelen als ze geen toegang hebben tot de ‘normale’ samenleving. Bovendien wordt autisme nog steeds niet goed begrepen en kunnen autistische kinderen het slachtoffer zijn van spot en uitsluiting. Juist bij DKS hoeven kinderen zich niet aan een model te houden, of uit te leggen wie ze zijn of wat ze doen. Dankzij de organisatie van activiteiten en uitstapjes leren deze kinderen en jongeren met elkaar om te gaan. Deze momenten zijn bevrijdend voor kinderen, hun ouders en de mensen om hen heen.

DKS wordt ondersteund door trouwe vrijwilligers die veel voldoening voelen bij het helpen van deze jongeren.

In 19-20 ondersteunen we activiteiten en uitstapjes waardoor jongeren kunnen profiteren van een grotere diversiteit aan activiteiten tegen lagere kosten. Jongeren worden bouwen aan hun zelfvertrouwen door deze diversiteit en deze gemeenschappelijke ervaringen.

Financiëring: € 5.030 in 2019-2020

Ontdek onze partner :

Eersel, NederlandOndersteund in: 2020

Enkele kerncijfers

Het sociale leven
aanmoedigen

Verminderen

van het gevoel van eenzaamheid

Voorstellen

van gemeenschappelijke activiteiten

Getuigenissen

Ik ben zo blij jullie te hebben gevonden, ik zie dat mijn dochters zich gelukkig voelen in de gemeenschap.

Een moeder van twee dochters

DKS is geweldig, we hebben allemaal onze eigen persoonlijke problemen, maar we kunnen allemaal onszelf zijn en niemand oordeelt!

Een jong meisje van DKS

Iedereen geeft om hen en probeert hen niet te dwingen te communiceren. Ik zie dat hij zich gelukkig en comfortabel voelt om aan de activiteiten deel te nemen.

Een moeder die over haar zoon praat

In beelden