Het Vers le Haut project betreft de regio’s van Grenoble en Chambéry waar de vereniging is opgericht en concentreert zich op 3 hoofdthema’s in verband met het onderwijzen van “sport voor werkgelegenheid” aangepast aan de uitzonderlijke bergomgeving:

1. Helpt jonge mensen bergactiviteiten te ontdekken die er vanwege meerdere obstakels (cultureel, economisch, sociaal) geen toegang toe hebben.

2. Helpt jongeren de beroepen te ontdekken die verband houden met de bergen en moedigt mogelijke roepingen daarin aan.

3. Gebruikt situaties die in de bergen worden ervaren als reflectiepunten om jongeren te helpen vooruitgang te boeken in hun gedrag en hen in staat te stellen essentiële vaardigheden te verwerven in de samenleving en in het bedrijfsleven (solidariteit, uitwisseling, delen, toewijding, collectief, verantwoordelijkheid nemen, smaak voor ondernemerschap en inzet, zoeken naar risicobeheersing)

4. Gebruikt bergactiviteiten voor een ​​educatieve impact, in het bijzonder betreft het respect voor de natuur.

De Stichting en Sport dans la Ville hebben de tijd genomen om de lancering van dit project te laten rijpen en de meerjarige financiering (3 jaar) te structureren. Daarnaast stimuleert de Stichting de betrokkenheid van Pierre & Vacances medewerkers bij het organiseren van bijeenkomsten en bezoeken aan woningen in de bergen.

Financiëring: € 18.000 in 2019-2020.

Ontdek onze partner :

Grenoble en ChambéryOndersteund in: 2020/2021/2022